Giessenlands steunfractielid IJmert Muilwijk kandidaat voorzitter PerspectieF

perspectief_logo.jpgwoensdag 16 april 2008 13:05

IJmert Muilwijk is door het bestuur van PerspectieF, ChristenUnie-jongeren voorgedragen als kandidaat voor het voorzitterschap. De huidige voorzitter Rogier Havelaar neemt op de algemene ledenvergadering van 31 mei 2008 na ruim 2,5 jaar afscheid. Tijdens deze ledenvergadering zullen de leden zich uitspreken over de kandidatuur van IJmert.

Een speciaal aangestelde selectiecommissie, bestaande uit Ingrid Nagel (Thatcher en Alderink), Egbert Schuurman (ChristenUnie Fractievoorzitter Eerste Kamer) en Peter de Kluijver (oud-bestuurslid PerspectieF), heeft het bestuur geadviseerd Muilwijk voor te dragen als kandidaat. De commissie is er van overtuigd dat Muilwijk de ideale kandidaat is.

Ingrid Nagel namens de selectiecommissie over de voordracht van de nieuwe voorzitter:
'Het was een spannende strijd! Fantastisch om te zien dat wij drie kandidaten mochten ontvangen, die alledrie zeer gemotiveerd waren om de functie van voorzitter op zich te nemen. Wij zijn er serieus mee aan de slag gegaan, het is tenslotte niet zomaar een positie. PerspectieF is dé stem van jong Christelijk Nederland en staat, sinds de ChristenUnie in het kabinet zit, nog meer in de schijnwerpers dan voorheen. Het bestuur heeft ons gevraagd een voordracht te doen en na ampele overwegingen hebben wij als commissie eensgezind besloten om IJmert Muilwijk voor te dragen. De commissie heeft het vertrouwen dat IJmert in staat zal zijn om de vereniging op een goede manier te leiden de komende twee jaar. Hij koppelt idealen aan gedrevenheid en goed politiek inzicht. Wij zien in IJmert een voorzitter die kan leiden en inspireren. Bovendien achten wij hem in staat PerspectieF op een goede manier te vertegenwoordigen in debatten en media-optredens.'

Muilwijk (23) is opgetogen over deze uitslag. "Ik ben blij te horen dat het bestuur vertrouwen in mij stelt. De beslissing ligt nu bij de leden." Muilwijk studeert aan de Universiteit van Utrecht een onderzoeksmaster Sustainable Development Als aspirant-voorzitter wil hij zich vooral richten op de groei van de vereniging en op actieve maatschappelijke en politieke betrokkenheid van leden. Zijn politieke speerpunten zijn duurzaamheid, ontwikkelingssamenwerking en onderwijs. Tot op heden was Muilwijk actief binnen de danktank van PerspectieF, als politiek commissaris Economie.

Reacties op 'Giessenlands steunfractielid IJmert Muilwijk kandidaat voorzitter PerspectieF'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.